Inloggen Inloggen

Organisatiestructuur en werkwijze

Onze organisatie bestaat uit ongeveer 500 medewerkers in dienst van Gooise Meren. Iedere dag werken wij hard om onze gemeente nog mooier, duurzamer en veiliger te maken voor de ruim 60.000 inwoners die onze gemeente kent.

De organisatie is zo georganiseerd dat zij slagvaardig en flexibele is en geschikt om in te spelen op veranderende maatschappelijke vraagstukken. Het is een logisch gevolg van de organisatiefilosofie en maakt ontwikkelingen mogelijk.

Organisatiestructuur

De organisatie is een gekanteld directiemodel, ingericht met verschillende afdelingen en een team Control.

De afdelingen binnen Gooise Meren zijn:

  • Bestuurs- en Management Ondersteuning (BMO)
  • Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG)
  • Burgerzaken en Frontoffice (BZ/FO)
  • Financiën en Belastingen (F&B)
  • Facilitaire zaken en ICT (FIA)
  • Mens en Omgeving (M&O)
  • Projecten Gebiedsontwikkeling (PRO)
  • Uitvoeringsdienst Sociaal Domein (USD)
  • Vluchtelingen Opvang (VO)
  • Vergunning, handhaving en toezicht (VTH)

Het team Control maakt geen deel uit van de lijnorganisatie, maar is als ‘stafafdeling’ apart gepositioneerd. Het team zorgt voor businesscontrol en managementcontrol, vandaar is de focus op controlling en beheersing. De vragen die gesteld worden in dit team zijn ‘behalen we de gestelde doelen’, welke risico’s komen we tegen’ en ‘hoe lossen we dat op’ (adviesfunctie). Ook is het contact met de externe accountant hierin belegd (informatiefunctie).

Zo werken wij binnen Gooise Meren

Meer weten over de organisatiestructuur en over onze Werkwijze binnen Gooise Meren? Bekijk dan het document “Zo werken wij in Gooise Meren” (PDF bestand, 481  kb).