Duidelijke en transparante dienstverlening
Dienstverlening en Communicatie, Veiligheid en Handhaving, Duidelijke en transparante dienstverlening, Bestuurlijke samenwerking
‘Onze inwoners kunnen rekenen op een toegankelijk, duidelijk en transparant bestuur en de bijbehorende organisatie en kunnen veilig in onze gemeente leven. De gemeente Gooise Meren werkt effectief samen en is daarmee slagvaardig. ’
Dienstverlening en communicatie
De inwoner staat centraal bij de gemeentelijke dienstverlening. De gemeente doet wat ze zegt, zegt wat ze doet en legt dit ook uit. De gemeente is persoonlijk, toegankelijk en (actief) communicatief en zoekt naar oplossingen. Uitgangspunt is digitaal waar kan, persoonlijk/fysiek waar moet. De gemeente informeert inwoners in een vroegtijdig stadium en is transparant.
Veiligheid en handhaving
De gemeente draagt bij aan de veiligheid in Gooise Meren en werkt hierbij integraal samen met relevante partners. De gemeente draagt zorg voor het voldoen aan de geldende regelgeving door middel van handhaving.
Duidelijke en transparante dienstverlening
Inwoners worden uitgenodigd om initiatieven in te brengen en worden actief betrokken bij gemeentelijk beleid en gemeentelijke projecten. De gemeentelijke organisatie is kwalitatief en kwantitatief wendbaar, is toekomstgericht en in staat om flexibel op de maatschappelijke ontwikkelingen in te spelen.
Bestuurlijke samenwerking
Als regiogemeenten versterken we elkaar door effectief samen te werken op de onderwerpen waar dat nodig is.